بهترین ترفندهای خواب نوزاد

به گزارش خبرگزاری موج، بهتر است بدانید که خواب برای حافظه و توانایی کودکان در انجام کارها بسیار موثر است، زیرا کم خوابی می تواند شبیه علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی یا ADHD در آنها باشد. در نتیجه، کودکان مبتلا به ADHD به طور مزمن دچار کمبود خواب و اختلالات شناختی هستند. مثلاً توانایی حل مسائل را ندارند و حافظه شان ضعیف می شود و در نهایت عملکرد تحصیلی خوبی نخواهند داشت.

7 راه برای حل مشکل کم خوابی در نوزادان

در واقع راه حل های مختلفی برای حل این مشکلات وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

راه حل اول: دمای مناسب برای اتاق

خواب با هوای گرم در تضاد است، یعنی وقتی اتاق گرم است بدن در هنگام خواب نسبت به آن حساسیت نشان می دهد. هنگامی که کودکان یا نوزادان می خوابند، دمای داخلی بدن خود به خود کاهش می یابد و در نتیجه خواب راحت می شود. وقتی اتاق یک یا دو درجه خنک‌تر است، کودک بیشتر به خوابیدن تشویق می‌شود و راحت‌تر به خواب می‌رود. در واقع در چنین شرایطی کودک بیشتر تمایل دارد که زیر پتو بماند و می خواهد گرما را به خوبی احساس کند. این تغییر دما به کودک کمک می کند زودتر بخوابد.

راه حل دوم: کمک به کاهش ترس

کودکان در هر سنی از تنها خوابیدن می ترسند و والدین باید به سرعت این مشکل را حل کنند. این ترس در آینده به یک مشکل حاد و جدی تبدیل می شود و در بزرگسالی کمی متفاوت ظاهر می شود و زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

  حرم ملائکه پاسبان رضوی مشکی شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

قبل از اینکه کودک بخوابد، می توانید بیشتر درباره ترس های او صحبت کنید و به او بگویید که جای نگرانی نیست. او را سرزنش نکنید و خیلی عاشقانه با او صحبت کنید، در صورت امکان قبل از خواب برای او بخوانید یا او را ببوسید.

کودکان از تاریکی مطلق می ترسند، بهترین راه برای استفاده از الف چراغ شب کودک که ممکن است ترس او را کاهش دهد. به این ترتیب اگر چیزی در اتاق ببیند نمی ترسد یعنی با استفاده از روشنایی کم این لامپ چیزهایی را می بیند که در تاریکی قابل مشاهده نیستند و به نظر او وحشتناک هستند. ناپدید خواهد شد.

تصاویر_1661336612

راه حل سوم: مراقب اختلال خواب کودک باشید

گاهی اوقات برنامه ریزهای خواب متفاوت و خوبی را برای کودک در نظر می گیرید اما نتیجه مثبتی نمی بینید. اگر کودک شما مشکل خواب دارد و نمی تواند بخوابد، به این معنی است که او دائماً کابوس می بیند، خروپف می کند یا از راه دهان نفس می کشد، احتمالاً اختلال خواب دارد. اگر این موضوع شما را نگران می کند، بهترین راه حل این است که فرزندتان را نزد پزشک اطفال ببرید. این متخصصان پیشنهادات مناسبی را برای خواب مناسب کودک به شما ارائه می دهند تا بتوانید سعی کنید خواب خوب شبانه را برای کودک خود تضمین کنید.

اغلب مشکلات ذکر شده اختلالی در خواب کودک ایجاد نمی کند، یعنی عواملی مانند سر و صدای والدین، صحبت یا نور والدین و …. باعث اختلال خواب در کودک شود. بهتر است هنگام خواب کودک سر و صدای کمتری ایجاد کنید و محیطی آرام را فراهم کنید. به عبارت دیگر بلند صحبت نکنید و بلند بلند نخندید تا کودک راحت بخوابد.

  دشت اردبیل با کم آبی جدی مواجه است

در واقع نور اتاق نشیمن می تواند دلیل مهمی برای کم خوابی کودک باشد. بنابراین برای حل این مشکل اگر لامپ لوازم جانبی روشن است یا آن لوستر پذیرایی روشن است خاموشش کن

راه حل چهارم: تزیین اتاق کودک

روانشناسان بر این باورند که برای تشویق کودک به خوابیدن در اتاق خودش، باید روی طراحی دکوراسیون او بسیار حساس بود. در واقع دکوراسیون اتاق نوزاد تاثیر مستقیمی بر کیفیت خواب او دارد، بنابراین باید در چیدمان آن بسیار دقت کرد. در این صورت باید به شرایط فیزیکی، نور و آب و هوا و انتخاب تمامی وسایل و لوازم اتاق توجه کرد.

برای این کار می توانید نظر فرزندتان را در انتخاب لوازم جانبی لحاظ کنید. سعی کنید از رنگ های شاد برای دکور مهد کودک استفاده کنید که کودک از دیدن آنها خوشحال شود. ما از لوسترهای چوبی از آن برای اتاق کودک استفاده کنید تا حس گرما و آرامش را به کودکان منتقل کنید.

تصاویر_1661336615

راه حل پنجم: کاهش استرس و اضطراب کودک

کودکان ممکن است نگران مسائل مربوط به مدرسه مانند امتحانات، تکالیف، آزار و اذیت یا قبولی و غیره باشند، یا ممکن است نگران تغییراتی در زندگی خود باشند، مانند جابجایی مدرسه یا کمبود وقت. می توانید با او صحبت کنید و او را آرام کنید تا از شر این افکار و نگرانی های مزاحم خلاص شوید. در این صورت اختلالی در خواب او ایجاد نمی شود.

راه حل ششم: ایجاد یک محیط خواب آور

سعی کنید اتاق را نسبتا تاریک کنید و از ملافه های نرم استفاده کنید تا تفاوت شب و روز را به کودک نشان دهید. در این صورت کودک راحتتر به خواب می رود. هنگامی که یک محیط خواب آور ایجاد می شود، حواس پرتی کاهش می یابد و کودک سریع و بسیار راحت تر به خواب می رود.

  افزایش دما و گرما در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد

راهبرد هفتم: هرگز تسلیم نشوید

اگر کودک چندین بار به توالت برود یا چندین بار آب بنوشد، به ناچار اجازه می دهید بیدار بماند یا در تخت شما بخوابد.

همیشه از فرزندتان بخواهید خودش را راحت کند و دراز بکشد و حتی همان جا بماند. برای کاهش ترس او باید در اتاق را باز بگذارید و بگویید هر از گاهی به ملاقاتش می روید. اما به او بگویید در رختخوابش بماند خیلی آرام بگویید اما در حرف خود محکم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید