نهاد تحقیق باید بستر اعتماد را برای خبرنگاران فساد فراهم کند

به گزارش خبرگزاری موج، معاون سازمان بازرسی کل کشور از مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات مردمی بازدید کرد.

احمد رحمانیان در پایان این بازدید با سرپرست معاونت حقوقی، نظارت عمومی و امور مجلس سازمان بازرسی، رئیس مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات مردمی و معاونین این مرکز دیدار و گفتگو کرد. گیری ظرفیت سازمان های مردم نهاد است، وی افزود: اگر می خواهیم در زمینه پیشگیری و مقابله با فساد به موفقیت برسیم، باید به مردم و بخش های عمومی نگاه ویژه، منطقی، کارشناسانه و به دور از آن داشته باشیم. هرگونه دیدگاه افراطی و افراطی و نیز مطابق با آموزه های اسلامی.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: لازم است سازمان بازرسی نگاه مردم را متحول و به روز کند و زمینه اعتماد را به ویژه برای خبرنگاران فساد فراهم کند تا حداکثر بهره را ببرند. مشارکت مردم در پیشگیری و کشف فساد اداری

وی با اشاره به محدودیت های سازمان بازرسی کل کشور از نظر امکانات و نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود، تنها با همکاری مردم است که می توانیم چتر نظارتی خود را در تمامی بخش های اداری و مدیریتی توسعه دهیم. جامعه . .

رحمانیان تصریح کرد: مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات به سازمان بازرسی کل کشور ضمن بها دادن به سیگنال های دریافتی، باید حقوق شهروندان را نیز رعایت کند تا با سیگنال های نادرست، آبروی مردم خدشه دار نشود.

وی به لزوم ارتقای محبوبیت و مقبولیت سازمان بازرسی در نزد مردم اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند، سازمان بازرسی به عنوان یک نهاد نظارتی با نظرات کارشناسی بسیار محبوب و مقبول عموم است. بی طرف، صادق و بی بند و بار. و این مشکل; این امر مسئولیت سازمان و بازرسان و کارشناسان را دو چندان می کند.

  صادرات 322 هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌وار

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تعداد شکایات دریافتی به سازمان بازرسی گفت: وقتی شکایات زیادی در سازمان نسبت به کار یک دستگاه اداری منعکس می شود، نشان دهنده جریان یک طرفه در دستگاه مربوطه است. سازمان و در این گونه موارد باید به بازرسی از موارد مربوطه رسیدگی کند، طرف دیگر جریان را در اولویت اقدامات نظارتی خود قرار دهد.

وی بابیان اینکه مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی محل تماس مردم با سازمان است، خاطرنشان کرد: شکایات نوعی سنجش افکار عمومی است.

رحمانیان از مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات سازمان خواست تا نتایج کار خود را با تحلیل کارشناسی شکایات به عنوان گلوگاه فساد معاونان سازمان ارائه کند تا در قالب برنامه های راستی آزمایی پیگیری شود.

این قاضی ارشد ادامه داد: بازرسان باید رویکرد و اقدامات خود را با توجه به نیاز جامعه و مردم تغییر و به روز کنند.

وی با تاکید بر ارتقای گزارشگران فساد گفت: مرکز نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی هر سه ماه یکبار خبرنگاران فساد را معرفی کند تا مورد تشویق و تمجید قرار گیرد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اصلاح و بازنگری در ساختار ارتباط سازمان با سازمان های مردم نهاد گفت: اعتماد سازمان های مردم نهاد باید با پیگیری گزارش های صحیح و استماع آنها و برگزاری جلسات سه ماهه مشترک با سازمان بازرسی کل کشور جلب شود. سازمان.

وی بیان کرد: بیشتر نتیجه کارآمدی این سازمان ناشی از پیگیری افشاگری خبرنگاران فساد و سازمان های مردم نهاد است و از این رو باید به مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات سازمان توجه بیشتری شود.

  داستان بد برای بارسا تکرار شد

رحمانیان در پایان با تاکید بر اینکه گاهی در خصوص اطلاعات دریافتی از سازمان بازرسی نیاز به مداخله فوری داریم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که تیمی متشکل از کارشناسان و بازرسان به مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات ارائه شود که در صورت وجود چنین اقدامی انجام شود. لازم است در ارتباط با سیگنال های مردمی مداخله فوری صورت گیرد و همچنین از موازی کاری نهادها در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد جلوگیری شود و مدیریت واحد در این راستا اعمال شود.

در ادامه این جلسه محمد باقری سرپرست معاونت حقوقی، نظارت عمومی و امور مجلس به تشریح برنامه های مرکز نظارت و رسیدگی به شکایات پرداخت و گفت: این مرکز در خط مقدم سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد و می تواند سوابق سازمان برای ارائه به افکار عمومی باشد.

مجید یداللهی، رئیس مرکز نظارت مردمی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه به بیان مشکلات این مرکز پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید