ایسنا نوشت: ترکیدن لاستیک هواپیما، فرودگاه مشهد و سکوت مکرر مسئولان

62307252 خبر عجیب

شفقنا- ایسنا در مطلبی نوشت: تعداد سوانح و سوانح هوایی به ویژه ترکیدگی لاستیک هواپیما به یکی از پرتکرارترین سوانح تبدیل شده است که بیشتر آن در فرودگاه مشهد اتفاق افتاده است. روز سه شنبه هفته گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 سپهران با 130 مسافر از تهران در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین نشست و هنگام خزیدن به سمت پارکینگ با پنچر شدن لاستیک مواجه شد و امروز نیز همین اتفاق برای همان شرکت هواپیمایی در همان فرودگاه رخ داد.

البته حادثه هفته گذشته به گفته حسن رضایی فر – رئیس کمیته بررسی سانحه و سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، ربطی به باند فرودگاه مشهد نداشته و به دلیل نقص فنی در دریچه (درگاه تامین هوا) بوده است. از لاستیک هواپیما

اما این تصادف، یعنی. ترکیدگی لاستیک هواپیما مخصوصاً در فرودگاه مشهد آنقدر زیاد است که نمی توان این فرودگاه و مشکل سطح پرواز آن را نادیده گرفت. فرودگاهی که پس از مدت ها از افتتاح و انجام پروازهای بین المللی نمی تواند از سازمان هواپیمایی کشوری گواهی دریافت کند.

پنچر شدن مکرر لاستیک در فرودگاه مشهد به قدری تکرار شد که سازمان هواپیمایی کشوری را مجبور به انتشار گزارشی در این زمینه کرد و سازمان بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری نیز توصیه نامه های جداگانه ای به شرکت های هواپیمایی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی صادر کرد. ایران. فرودگاه مشهد و نهادهای پشتیبانی اعلام کرد. این گزارش رسماً به وجود مشکلات در باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد اذعان دارد و در این گزارش آمده است: «بازرسی باند و کنترل FOD باند در روز سه بار انجام شده است که اکنون افزایش یافته است. همچنین ارتفاع فرودگاه از سطح دریا است و در هوای گرم هواپیماها کارایی محدودی در آنجا دارند. با توجه به موانع موجود در آستانه باند 13 و ظرفیت کامل مسافران، خلبانان معمولاً تمایل به بلند شدن از باند 13 سمت چپ دارند. تمام حوادث انفجار چرخ در باند اصلی (13 چپ / 31 راست) رخ داده است که توسط دفتر بررسی تصادف آژانس به طور کامل بررسی شد. گزارش های بررسی سانحه این سازمان حاکی از آن است که کیفیت رنگ روی باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، برجستگی هایی را نیز ایجاد می کند که در وزن و سرعت بالا تایرهای چرخ هواپیما را با مشکل مواجه می کند. به دنبال حادثه روان‌آف 83MD شرکت هواپیمایی زاگرس 2014 و حادثه پنچر شدن لاستیک 737B هواپیمایی 1400 سپهران، توصیه‌ای ایمنی برای بهبود کیفیت باند اصلی فرودگاه مشهد (قدرت ترمز و رنگ‌آمیزی) صادر شد. اظهارات مدیران فرودگاه ها به دلیل زمان بر بودن و گستردگی پروژه تاکنون نتوانسته اند اقدام اصلاحی انجام دهند.”

  کیهان نوشت: عملیات گروگانگیری طرح توسعه آب و انرژی

پس از انتشار این گزارش روز سه شنبه هفته گذشته لاستیک دیگری ترکید و صبح امروز مسافرانی که از آبادان به مشهد می آمدند در پرواز شرکت هواپیمایی سپهران دچار پنچری لاستیک شدند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، ساعت 5:15 صبح امروز پرواز شماره 4367 شرکت هواپیمایی سپهران از آبادان به مقصد مشهد با 126 مسافر و هفت خدمه پرواز بدون مشکل در فرودگاه مشهد به زمین نشست و پس از نشستن بر روی باند 31 سمت راست و تخلیه به فرودگاه مشهد. باند کنترل برج کنترل ترافیک فرودگاه مشهد هنگام توجه به ارابه فرود هواپیما متوجه صدا و دود غیرعادی خلبان می شود و به همین دلیل خلبان متوقف می شود و کارکنان زمینی متوجه ترکیدن لاستیک روی هواپیما می شوند. چرخ شماره یک شد

هیچ مسافری در این هواپیما آسیب ندیده و شرکت هواپیمایی سپهران در حال تعویض چرخ است. یک کارگروه ویژه برای بررسی این پرونده تشکیل شد.

لازم به ذکر است اخیراً سازمان هواپیمایی کشوری توصیه های متعددی در سه حوزه صنعت هوانوردی به منظور پیشگیری صادر کرده و اقداماتی از جمله اصلاح باند فرودگاه مشهد آغاز شده و باید فرصت اجرای تمامی توصیه ها فراهم شود. .

با توجه به تکرار بیش از حد این حادثه در فرودگاه مشهد، سعی کردیم با مسئولان این فرودگاه گفت و گو کنیم، اما با وجود پیگیری های مکرر خبرنگار ایسنا، هیچ یک از مسئولان این فرودگاه حاضر به پاسخگویی درباره علت این اتفاقات نیستند. حوادث و اقدامات لازم برای پیشگیری از آنها.

به نظر می رسد فرودگاه مشهد هشداری برای همه مسئولان هوانوردی و فرودگاهی کشور باشد تا قبل از وقوع حادثه ای تلخ و جبران ناپذیر از وقوع آن جلوگیری کنند.

  تاکید پوتین و اردوغان بر تمامیت ارضی سوریه و لیبی و لزوم صادرات غلات از بنادر اوکراین

دیدگاهتان را بنویسید