رئیس مرکز پژوهش های مجلس از جزییات تشکیل اندیشکده های استانداری می گوید.

202102101952645291 خبر عجیب

شفنا- رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت استان و اندیشکده های قانونگذاری یک شبکه اجتماعی متشکل از ظرفیت نخبگان دانشگاهی هر استان است و قرار نیست ساختار اداری داشته باشد و اجباری برای ایجاد در آن وجود ندارد. همه استان ها

به گزارش شفقنا، جلسه هماهنگی تشکیل هیئت های فکری دولت استانی و قانونگذاری ظهر امروز (سه شنبه 13 مردادماه) با حضور رئیس مرکز تحقیقات، معاون پژوهشی زیرساخت های این مرکز و روسای مرکز پژوهش ها برگزار شد. مجمع نمایندگان استانهای مشاوره اسلامی.

بابک نگاری رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی با اشاره به اینکه از مدت ها قبل تعدادی از نمایندگان پیشنهاد ایجاد مراکز کارشناسی در استان ها برای بررسی تخصصی مسائل حوزه را از مرکز پژوهش های مجلس مطرح کردند، افزود: دانشگاهیان و نخبگان از استان ها نیز به مرکز تحقیقات شکایت کردند. آنها پرسیده بودند که چرا فقط از ظرفیت نخبگان پایتخت استفاده می کنید و استفاده از ظرفیت استان ها مغفول مانده است در حالی که رهبر انقلاب اسلامی نیز بر تقویت بنیاد پژوهشگاه تاکید کردند و در در این راستا راه اندازی این مراکز یکی از راهکارهای اصلی تقویت بدنه تخصصی مرکز است.

وی تصریح کرد: این مراکز باید 3 ضلع داشته باشند که یک ضلع آن رؤسای مجمع نمایندگان استان هستند که یک تا سه نفر را به عنوان کارشناس در این مرکز معرفی می کنند و دانشگاه ها فضای فیزیکی را با امکانات لازم برای آنها فراهم می کنند.

نگاری یادآور شد: این اندیشکده ها یک شبکه اجتماعی محسوب می شوند که نباید ساختار اداری داشته باشند، بنابراین نمی توان گفت که منجر به گسترش بدنه اداری پژوهشگاه می شود، ضمن اینکه کارشناسان آن باید از بین نخبگان انتخاب شوند. و دانشگاهیان هر استان که علاقه مند به حل مشکلات هستند برای مشارکت در مسائل اجتماعی مرتبط با مسائل تقنینی و اجتماعی.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش ها 13 گزارش در زمینه آمایش سرزمین تهیه کرده است، یادآور شد: این مراکز نیز به ارائه اطلاعات لازم بر اساس آمایش سرزمین کمک می کنند، در حالی که انتظار نمی رود وارد فازی شود. در شرایط فعلی به فعالیت خود ادامه می دهند. قانونگذاری باشد، بنابراین به آینده واگذار می کنیم که اگر ایجاد این مراکز تجربه خوبی باشد، طرحی برای تصویب قانون تداوم فعالیت این مراکز ارائه شود، اما در شرایط فعلی فعالیت آنها نگرش سازمانی مرتبط با پژوهشگاه محسوب نمی شود.

وی بیان کرد: رؤسای مجمع نمایندگان استان ها می توانند از بین نخبگان، دانشگاهیان یا مدیران دارای سوابق سیاسی و حتی نمایندگان استان، کارشناسانی را که مایل به فعالیت در این مراکز هستند انتخاب و معرفی کنند، بنابراین این ظرفیتی است که قانونگذار و نظام اداری در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد تا از این طریق در تصمیم گیری های کشور مشارکت داشته باشند.

  رئیسی وارد زنجان شد خبرگزاری بین المللی شفقنا

نیادری در خصوص نحوه تامین اعتبارات لازم برای فعالیت این اندیشکده ها خاطرنشان کرد: این مراکز باید اتاق فکر نخبگان و دانشگاهیان باشد بنابراین نیاز به اعتبارات گسترده ندارند و مرکز تحقیقات نیز در جمع بندی از نظرات آنها استفاده خواهد کرد. گزارش هایی که ارائه خواهد کرد.که اجباری برای ایجاد آن در هر استانی وجود ندارد و هر رئیس مجمع استانی که علاقه مند باشد می تواند وارد این موضوع شود.

پیشنهادات سران مجمع نمایندگان استاندر مورد عملکرد دولت استانی و اتاق های فکر قانونگذاری

آرش ذره تن لخونی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در قالب سوالی گفت: مرکز تحقیقات چگونه بودجه این اتاق فکرها را تامین می کند و آیا بودجه اختصاص یافته به پژوهشگاه برای ادارات استانی نیز تامین می شود. ?

مهدی باقری رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان افزود: اکثر مدیران سیاسی و نمایندگان مجلس پس از پایان دوره کاری خود می توانند تجربیات خود را در حوزه فعالیت خود به عنوان ذخایر ارزشمند کشور مطرح کنند، بنابراین این اتاق فکرها می توانند خوب باشند. ظرفیت در این مورد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تصریح کرد: این اندیشکده ها می توانند از ظرفیت بخش خصوصی برای همکاری با نخبگان دانشگاهی و مدیران سیاسی و نمایندگان ادوار نیز بهره مند شوند.

سیدکاظم دلخوش اباطری رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: ساختار اداری این اتاق فکرها مشخص نیست و به نظر می رسد اساسنامه ای ندارند، بنابراین بررسی نحوه ایجاد و جذب ضروری است. افراد در آن در کمیته قوانین داخلی.

نماینده صومعه سرا در مجلس یادآور شد: یکی از اقداماتی که این اتاق فکرها می توانند انجام دهند، به روز رسانی اطلاعاتی است که در اختیار نمایندگان مجلس قرار می دهند.

مهرداد ویس کرمی رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: انجام کار موسمی نیاز به ایجاد تشکل ندارد و اگر قرار است در این حوزه کار دائمی انجام شود باید در ساختار سازمان تعریف شود. مجلس و با ارائه مبناي قانوني براي وي تصويب شد».

علی اکبر بسطامی رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام افزود: در حال حاضر نظام بودجه ریزی و حکمرانی کشور کاملا متمرکز و مبتنی بر چانه زنی است تا اهداف منطقه ای و نسبت محرومیت. به کسانی داده می شود که پاسخگو نیستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد هر سال اقدامی انجام شود که نظم به بودجه بیفزاید و با کسری بودجه بیشتری مواجه شویم، نتیجه یعنی اعمال فشار بر مناطق محروم، بنابراین سایر اقدامات ما باید کارشناسی شده و منجر به محرومیت از مناطق محروم نشود.

  برنامه دولت سوریه برای افزایش 25 درصدی دستمزدها در بحبوحه تورم و قیمت افسارگسیخته کالاها

اما اسماعیلی رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود: فعالیت استان ها مانند تهران نیست و اگر افرادی برای کار در اتاق های فکر غیرحرفه ای انتخاب شوند و نیازی به مراقبت نباشد، منشاء می شود. بحث و جدل و این مراکز حتی ممکن است به محلی برای تامین منافع سیاسی تبدیل شده باشند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در شورای اسلامی یادآور شد: اکنون باید این اتاق فکرها بر اساس توسعه متوازن در استان ها راه اندازی شود ضمن اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که کارشناسان شاغل در این استان ها نقاط ضعف استان ها و به ویژه در حوزه تفویض بودجه به نمایندگان را شناسایی کنید، در غیر این صورت شاهد بروز مشکلاتی مانند گسترش مهاجرت از شهرها و روستاها به مراکز استان خواهیم بود.

اسماعیلی تصریح کرد: این اتاق های فکر می توانند بر اساس برش های استانی نیاز به اعتبارات در هر حوزه را به نمایندگان اطلاع دهند و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

علی حدادی رئیس مجمع نمایندگان استان البرز افزود: کارگروه های تخصصی در سطح استان البرز داریم که در بخش های مختلف فعالیت می کنند، اما مشکل اصلی در راه اندازی این اتاق های فکر کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات است. نیاز دارند که در این زمینه باید به آن توجه شود.

نماینده مردم ساوج بلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یادآور شد: زمین شناسی کم محتوا است در حالی که شاخص های مزایا و معایب استان ها و نگاه ملی در این حوزه مشخص نیست، بنابراین اتاق های فکر. می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.»

احمد راستین هفشجانی رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری افزود: کار اصلی این اتاق های فکر ایجاد تحول است، بنابراین در این زمینه اتفاق نظر داریم، اما دغدغه اصلی ساختار آن، نحوه آن است. عملکرد و وضعیت حقوقی این مراکز.

رجب رحمانی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: در حال حاضر نمایندگان مجلس باید به همه مسائل مردم حوزه انتخابیه رسیدگی کنند اما سایر ادارات مسئول تصمیم گیری نهایی هستند و نمایندگان کمترین ورودی را دارند. در این زمینه، بنابراین ایجاد این اتاق های فکر می تواند نقش نمایندگان را در فرآیند تصمیم گیری کاهش دهد. توجه کنید و برای رفع آن راه حل ارائه دهید.

  7 کشته و مجروح در دو تصادف فوتی در خوزستان

نماینده مردم تاکستان در مجلس یادآور شد: یکی از مشکلات کنونی استان ها عدم توازن در توزیع اعتبارات است که طبق قانون دائمی قرار بود 2 درصد از درآمد 3 درصدی نفت بین فقرا توزیع شود. مناطق، اما اکثر این مناطق از این بخش بی بهره هستند، این موضوع باید توسط مرکز تحقیقات به صورت کارشناسی بررسی شود.

اهداف مرکز تحقیقات تشکیل اتاق فکرحکومت استانی و قانونگذاری

علیرضا رهایی معاون نیازمندی های زیرساختی مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به وظایف پژوهشگاه افزود: تقویت پایگاه کارشناسی، افزایش حمایت های علمی و تخصصی و بهبود و توسعه زیرساخت های مدیریتی از محورهای اصلی پژوهش است. فعالیت های مرکز.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مرکز تحقیقات باید از بدنه نخبگان برای برنامه ریزی های کارشناسی استفاده کند، پیشنهاد راه اندازی این مراکز در استان ها مطرح شد و به دستور دکتر نگاری جلساتی در این زمینه تشکیل شد و پس از آن چارچوبی تدوین شد. برای شبکه اندیشکده های قانونگذاری و مدیریت ایجاد شد تا به عنوان واحد مشاوره و کارشناسی این مرکز فعالیت کند و ساختار آنها نباید خیلی گسترده باشد.

معاون نیازمندی های زیرساختی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف ایجاد این اندیشکده ها یادآور شد: ارائه نظرات کارشناسی و اولویت بندی در خصوص نظام مشکلات و نیازهای استان و مشارکت در شوراهای تخصصی پژوهشگاه، حوزه نظارت بر اجرای قوانین بر اساس ابلاغ مرکز تحقیقات، ارائه مشاوره و تصمیم گیری در خصوص نیازهای نمایندگان و طرح ها و لوایح ملی و استانی، شناسایی و ایجاد ارتباط هدفمند بین دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و هسته های علمی و همچنین کلیدی. مطالعات سطح استانی و دفاتر تخصصی مراکز تحقیقاتی، شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی از نخبگان و اساتید استانی در مسیر تحقق دولت جدید در سطح استان و مطالبه و نقد منصفانه (توضیحات جهادی) برای اقناع افکار عمومی هویت شورای اسلامی از جمله اهداف تاسیس این اتاق فکرها است.

وی با بیان اینکه ساختار این اتاق‌های فکر باید کوتاه و محدود به شورای علمی، مدیر اتاق فکر و دبیرخانه هماهنگ‌کننده باشد، با اشاره به محل تأسیس و بودجه لازم برای فعالیت این مراکز، تاکید کرد: بودجه لازم برای هر یک اتاق فکر توسط رئیس اتاق فکر تهیه می شود و پس از تایید شورای علمی از طریق مرکز جهت تامین اعتبار به رئیس مجمع نمایندگان استان ارسال می شود و مدیر اتاق فکر فضای فیزیکی و تجهیزات لازم را برای اتاق فکر با تعامل با سه سرپرست دانشگاه های استان فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید