به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در سالن همایش های تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد، گفت: دشمن به دنبال مدیریت است. محیطی بیگانه با جامعه و نظام امید بخشی و کاشتن ناامیدی مهمترین وظیفه رسانه های دشمن و مزدوران داخلی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه رسانه های کشور دعوت کرد تا در راستای منافع ملی همدلانه عمل کنند و افزود: همه رسانه ها باید به سمت اصول مشترک برای منافع ملی سوق داده شوند.
وی گفت: جمهوری اسلامی تمام قواعد متعارف در نظام بین المللی طلا و قدرت را کنار گذاشت و نظام توحیدی را راه اندازی کرد. بنابراین در مقابل تحرکات دشمن باید در یک جهت و هم افزایی در جبهه رسانه حرکت کرد.
اسماعیلی افزود: دشمن قصد دارد چهره سیاه و ناامیدی در کشور افکنده و با دروغ پردازی ایران اسلامی را جامعه ای ناامید و بحران زده معرفی کند.
وی بیان کرد: انتشار نظرسنجی جامعه شناسی در روزهای گذشته جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که توسط گروه جهاد دانشگاهی با موضوع نگرش مردم به زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برگزار شد، مشخص شد. که شادی مردم نزدیک به 70 درصد است و بعد از انتشار این آمار بود که برخی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند دولت دروغ می گوید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه معند اصرار دارد که بگوید زندگی مردم در تاریکی و بحران است و مردم در گرایش های مذهبی ضعیف هستند، در حالی که طبق آمار 90 درصد مردم گرایش مذهبی دارند و 76 درصد مشارکت دارند. در مناسک دینی».
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای تشکیل دولت تاکنون صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت دریافت کرده اند، اظهار داشت: تلاش خود را بر موضوع حمایت از حیات مطبوعات و خبرگزاری ها متمرکز کرده ایم.
اسماعیلی بیان کرد: امروز هر چه جلوتر می رویم فاصله زمانی تولید و انتشار اخبار کمتر می شود و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای جدید انجام می شود اما این به معنای کنار گذاشتن رسانه مکتوب نیست.
وی تاکید کرد: باید به همزیستی مشخصی بین رسانه های مکتوب و الکترونیکی دست یابیم و اساس ما در دولت حمایت از هر دو بخش است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در بحث حمایت از رسانه های مکتوب با فشار جدی مواجه شدیم تا ارزی که با دستور رئیس جمهور با قیمت بسیار مناسب وارد کشور شود و می توانیم تامین کنیم. بخش مهمی از نیازهای رسانه های مکتوب است.