ایجاد موانع در صنعت CNG و زمینه سازی برای واردات بنزین

به گزارش موج نیوز، رئیس همایش و مدیرعامل اتحادیه سراسری سوخت های جایگزین، CNG وی گفت: پروژه CNG در مجموع 45 میلیارد دلار سود داشته و در سال های اخیر 140 میلیون دلار صرفه جویی مستقیم داشته است.

علی محمودیان با بیان اینکه از سال 1398 و به دنبال تصویب مصوبات شورای اقتصاد مبنی بر تبدیل رایگان یک میلیون و دویست و شش هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز، وضعیت صنعت CNG تغییر کرده است، افزود: از آن زمان تاکنون 20 -سال صنعت CNG دوباره در حال رونق است و اثرات مستقیم و غیرمستقیم مطلوب را بر جای می گذارد.

وی با بیان اینکه با شروع عملی پروژه توسط پیمانکاران در اوایل سال 1399، تمامی کارخانه های تولید مخازن و کیت های CNG شروع به فعالیت و کارگاه های تبدیل در سراسر کشور فعال شدند، افزود: این صنعت بیش از 50 هزار نفر در بیش از 2500 جایگاه ایجاد می کند. و کارخانه های تولید مخازن و کیت های LNG و همچنین بیش از هزار مرکز خدمات خودروهای گازسوز (کارخانه های تبدیل) در سراسر کشور و در واقع دومین گام در توسعه صنعت CNG پس از یک وقفه، مجدداً در 1398 با تصویب شورای اقتصاد.

به گفته وی، این پروژه تاکنون حدود 90 میلیون دلار هزینه داشته و بیش از 140 میلیون دلار صرفه جویی مستقیم به دلیل جایگزینی سوخت CNG با بنزین داشته و با توجه به گسترش این صنعت در ایران، رونق بیشتری را به دنبال داشته است. در تولید در کشور هم بود.

محمودیان ادامه داد: از سوی دیگر اجرای کامل طرح با توجه به جامعه هدف اصلی آن که مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های عمومی بودند، می‌تواند روزانه بیش از 12 میلیون لیتر بنزین را جایگزین CNG کند که معادل تولید بنزین در 5 پالایشگاه «تهران، تبریز، شیراز، لبان و کرمانشاه.

  افتتاح 18 ماینر برای استخراج ارز دیجیتال در Kum

وی افزود: دولت علاوه بر تمامی مزایای مستقیم فوق، علیرغم این طرح، سهمیه خودروهای عمومی را در کارگروه اجرایی بند 8 کاهش داده است که همگی تحت حمایت این طرح هستند و بر اساس برآوردهای اولیه، پس انداز غیرمستقیم آن بسیار بیشتر از تقاضای غیرمستقیم است، طرحی که آمار دقیق آن را می توان از وزارت نفت دریافت کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری سوخت های جایگزین تاکید کرد: با وجود این مزیت ها، این پروژه در 9 ماه گذشته با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و عملا متوقف شده است که خسارات زیادی به کشور وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح به همان شکلی که شروع شده اجرا می شد، باید تا کنون به حدود 500 هزار خودرو تبدیل می شد. وی گفت: این امر می تواند حدود 6 میلیون لیتر بنزین در روز صرفه جویی کند و از واردات بنزین جلوگیری کند.

محمودیان افزود: در واقع عدم اجرای پروژه در ماه های اخیر علاوه بر ضرر و زیان به پیمانکارانی که با تولید و آماده سازی 300 هزار لوله، مخزن و مجموعه قطعات احتراق گاز، آمادگی کامل برای انجام فرآیند تبدیل را دارند. تعادل سبد را به هم می زند «واردات سوخت و بنزین در کشور تا چند سال دیگر به خودکفایی می رسد.

به گفته این مقام مسئول، به جای استفاده از این فرصت بی نظیر ملی برای صرفه جویی در مصرف بنزین و صادرات آن و در نتیجه ارزآوری برای کشور در شرایط سخت تحریم، فرصت ها را به دلیل مصرف بنزین نزدیک به تولید بنزین هدر داده است. در آینده نزدیک فرصت های صادراتی برای واردات بنزین را مبادله خواهیم کرد.

  فرمانده قدس: «سانسور خبری» و «جدایی طبقاتی» در اسرائیل اتفاق می افتد

این مقام مسئول گفت: با یک حساب کاغذی ساده می توان دریافت که در صورت واردات روزانه 6 میلیون لیتر بنزین به کشور در آینده نزدیک، دولت باید سالانه حدود 2 میلیارد دلار برای واردات بنزین به کشور اختصاص دهد. کشور. وضعیت فعلی ارز: «ایمن سازی آن بسیار دشوار خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرایی نشدن مصوبه شورای اقتصاد در مورد ساخت 700 جایگاه CNG و ظرفیت داخلی برای اجرای این طرح که می تواند از صرفه جویی حاصل از طرح تبدیل خودرو و همچنین دولت استفاده کند، انتقاد کرد. توجه به این قطعنامه که می تواند دسترسی به این سرمایه عظیم ملی را تسهیل کند.

محمودیان نسبت به وضعیت نگران کننده موانع ایجاد شده طی 9 ماه گذشته که کشور را از صادرکننده بنزین به واردکننده بنزین تبدیل می کند، هشدار داد. وی خواستار ورود مدبرانه رئیس جمهور برای حمایت از اشتغال زایی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری و همچنین جلوگیری از واردات بنزین و رونق تولید داخلی در سال دانش و تولید شد. ، ایجاد اشتغال.

دیدگاهتان را بنویسید