طرح اداره کل تبلیغات اسلامی کوم برای ارتقای سیمای کوم و زندگی عفیفانه

n26 resize خبر عجیب

شفقنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان کوم از برنامه این دفتر برای آنچه اصلاح وجهه کوم و هدایت عفیفانه و تغییر سبک زندگی می نامد خبر داد و گفت: در این راستا مروجین آموزش می بینند که در جامعه خود و دنیای اطراف خود موثر باشند. .

به گزارش خبرنگار شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در جمع خبرنگاران گفت: تبیین اسلام ناب محمدی و مقابله با هجمه دشمن دو مأموریت سازمان است و گفت: برای تبلیغ مورد تایید مقام معظم رهبری است. و در بطن عمل قرار دارد و بر اساس این سند سازمان تبلیغات اسلامی باید رهبر اکوسیستم فرهنگی جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: برنامه ها و اقدامات مجموعه های فرهنگی در کشور باید بر اساس اولویت ها بین دستگاه های فرهنگی کشور هماهنگی ایجاد کند چرا که سازمان تبلیغات باید رهبر و هماهنگ کننده این اقدامات در کشور باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: نظام یا مجموعه رهبری باید چهار اقدام و شأن آنها را انجام دهد؛ یکی تولید محتوا، دوم توانمندسازی و ظرفیت سازی، سوم ظرفیت یابی و چهارم گفتمان سازی. اگر در کشور ناآرامی باشد به یکی از این عوامل برمی گردد.

وی گفت: در دوره جدید برای برون رفت از شرایط فعلی به دنبال سه اقدام اصلی نجات و تحول هستیم. بسیاری از متدینین تعجب می کنند که چرا وضعیت عمومی قم این گونه است؟ چرا وضعیت حجاب در کوم است؟

شعبان زاده به طرح اداره کل مبارزه با نابسامانی های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ یکی از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید است و معتقدیم اولین برنامه برای برون رفت از این وضعیت مبناي قيام عمومي از طريق جهاد تبيين مي شود.

  گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه ترویکای اروپایی درباره برجام

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با جهاد تبیین به دنبال هدایت اراده به نفع جبهه حق است. اگر اراده جامعه را با ولی امر هماهنگ کنیم، انتخاب و تشخیص آنها صحیح خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کوم ادامه داد: در این طرح 5000 نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان از جمله روحانیون و ائمه جماعات مساجد، اساتید و اساتید دانشگاه، نخبگان و مخترعین، فعالان حوزه زنان و زنان و خانواده، اصحاب رسانه هنر و هنر شناسایی شدند. مدیران تشکل های مردمی استان 500 نفر از شهرستان های جعفریه، کهک، حلجستان، دستگرد، کنات و بقیه در شهر قم هستند.

وی تاکید کرد: ما مخالف همایش و برنامه نمایشی هستیم و معتقدیم این عملیات برای تربیت بازیگر در عرصه جهاد باید تا پایان سال 1401 به صورت حضوری و گروهی برای آموزش مروج انجام شود.

شعبان زاده ادامه داد: در مرحله دوم که جهت گیری اراده از طریق الگوی حکومت مردمی است به لایه های بعدی مردم می رویم. این مدل حکومت مردمی میدان عمل را محله، پایگاه مرکزی را مساجد محلات، رهبر این جریان را امامان نهضت و کارگزاران را فعالان و حلقه های میانی محلات تعریف می کرد.

وی تصریح کرد: استان کوم در این طرح به 120 بخش تقسیم شده و هر ساله 40 مسجد محوری با 40 امام جماعت و 40 شبکه حول محور امام زمان تعیین و جلسات توجیهی با شبکه ائمه جماعات مساجد برگزار می شود. آماده سازی، توانمندسازی و حمایت از 120 مسجد در 120 منطقه به مدت سه سال نهادینه شده است تا حاکمیت مردمی مردم مسجد محور با امام جماعت تقویت شود.

  برگزاری همایش روابط عمومی در عراق

کوم مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: دولت و دولت به تنهایی نمی توانند همه مشکلات محلات را حل کنند و نیازمند تشکیل حلقه های میانی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش برای ارتقای امر است، گفت: تجربه تاریخی روحانیت نشان داده است که مساجد تکیه گاه بقا و گسترش انقلاب هستند همچنان که در پیدایش انقلاب نیز تکیه گاه بودند.

شعبان زاده گفت: مسئولیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، تولیت مساجد، ائمه جماعات و پایگاه های مختلف بسیج را بر عهده دارند.

وی گفت: حدود 1100 مدرسه و 280 هزار دانش آموز در استان داریم. تلاش می کنیم سبک زندگی اسلامی را در بین دانش آموزان استان با اولویت مدارس دخترانه تقویت کنیم چرا که اساس سبک زندگی آینده همین دانش آموزان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در مسیر تربیت اراده نسل جدید را به نسل جدید منتقل کرده و مدارس دخترانه را در اولویت قرار داده است و معتقد است که ارتقای چهره شهر با ارتقای سطح شهر انجام خواهد شد. روش عفیفانه زندگی

وی افزود: در حوزه جهاد تبیین نیز برای ده درصد جمعیت استان قم برنامه داریم تا سه سال موضوع تبیین را به معنای تفصیلی آن ارائه کنیم. برای این منظور یک دوره 5 ساعته در سازمان پیش بینی شده است که در سال اول 5000 نفر در نظر گرفته شده و از سال دوم این تعداد افزایش می یابد.

شعبان زاده گفت: در سال 1400 تعداد 180 برنامه ویژه بانوان را شناسایی کردیم که به 3000 شبکه شامل اقشار مختلف رسید. در این طرح کوم 30 منطقه شد و «راهیاران بانو» برای محلات انتخاب شد. اولویت ما در مدارس دخترانه تعدیل الگوی عفاف و حجاب است.

  یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند/ خطر آلزایمر در کمین دهه شصت است/ بیماران تاجدار ممکن است به آلزایمر مبتلا شوند

وی گفت: می خواهیم در هر مدرسه 5 فعال در سطوح مختلف معلم، مربی و مدیر آموزش دهیم و به محلات و پارک ها بفرستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کوم گفت: اولویت ما در سبک زندگی بهبود نگاه زنان و خانواده است. اگر در برخی قسمت ها به عقب برگردیم، این به دلیل تغییر رفتار مادرانی است که از پوشش مادری خود فاصله می گیرند. سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال احیای مادری آنها در خانواده هاست.

دیدگاهتان را بنویسید