جوان نوشت: عدم دود 1467 واگن مترو در چشم پایتخت

images 1 6 خبر عجیب

شفقنا- روزنامه جوان در مطلبی با عنوان «عدم دود 1467 واگن مترو در چشم پایتخت» می نویسد:

حمل و نقل در مناطق شهری به خصوص تهران سختی های خود را دارد. اگر قصد سفر به تنهایی را به صورت حضوری یا تاکسی آنلاین داشته باشیم، ترافیک سنگین و هزینه های گزاف ما را آزار می دهد و حتی سفر با وسیله نقلیه را نیز به همراه خواهد داشت. بیایید در ملاء عام پناه بگیریم، در ساعات خاصی از روز ما را از شلوغی نجات می دهد! به همین دلیل مدیران شهری موظفند هر ساله به فکر حمل و نقل عمومی باشند و ظرفیت خود را متناسب با تعداد مسافران اتوبوس های بین شهری و واگن های مترو افزایش دهند. اگرچه بخشی از وسایل حمل و نقل عمومی در سال های اخیر گسترش یافته است، اما همچنان مسافران شلوغ زیادی در مترو و اتوبوس های بین شهری ایستاده اند و در برخی ساعات از روز تعداد مسافران به قدری افزایش می یابد که دیگران جایی برای سوزن ندارند.

ساعت 5.5 بعدازظهر است و به ایستگاه مترو مید آن ولیعصر می روم. به سمت تابلوی ایستگاه آزاد حرکت می کنم. مسافران زیادی با گام های بلند و سرعت بالا با من سفر می کنند. خوشحالم که قطار به زودی می آید و جایی برای نشستن در این جمعیت پیدا خواهم کرد. وقتی از پله‌ها پایین می‌روم و به قسمت انتظار می‌روم تا قطار برسد، شوکه می‌شوم. با خودم می گویم: “چند دقیقه قطار نیامده است و چنین جمعیتی اینجا توقف کرده است؟!” با چشمک زدن، راهی برای مواجهه با جمعیت پیدا می کنم و تصمیم می گیرم که وقتی قطار می رسد و در ایستگاه می ایستم به تنها در برسم تا نتوانم بمانم! قطار از راه می رسد و مسافران دیگر، مانند من، برای رسیدن به آنجا در تقلا هستند. در باز می شود و منظره ماشینی پر از مسافر که در آن حتی جای مسافر جدیدی هم نیست همه ما را شوکه می کند اما با آمدن دو سه نفر امیدواریم سوار این قطار شویم. او زنده است، درست مانند زمانی که سوت شروع مسابقه به صدا در می آید، همه مسافران خارج از قطار برای سوار شدن به ماشین از هم جلوتر هستند و همه ما را به داخل قطار هل می دهند. این موضوع باعث ناراحتی مسافران داخل ماشین می شود و برخی از آنها شروع به غر زدن می کنند. یکی از مسافرانی که در کنار من ایستاده است، تلاش زیادی برای سوار شدن به قطار دارد که زنان دیگر به آن اعتراض دارند. یکی به او می گوید چرا به خودت فشار می آوری؟ نفر بعدی با صدای بلند می گوید: پائین خانم! “نمی بینی جایی نیست؟” او در پاسخ به اعتراض مسافران گفت: «پنج قطار رفت و آمد کردند. هیچ کدی نتونستم درایو کنم و بگیرمش! “کمی حرکت کن، به ایستگاه بعدی می رسم!”، اما حرف های او مسافران قطار را قانع نمی کند و دوباره غرغر می کنند!
صدای سوت بسته شدن قطار در قطار شنیده می شود و جمعیت قطار جمع می شوند تا در را ببندند، اما قطار به چمدان یکی از مسافران برخورد می کند و در دوباره باز می شود. این بار مسافرانی که فرصت ایستادن ندارند، اعتراض می کنند و مسافرانی را که مجبور به سوار شدن هستند مقصر می دانند. دوم اینکه سه بار دیگر طول می کشد تا درهای قطار باز و بسته شوند و در نهایت با بسته شدن درها، قطار به سمت ایستگاه بعدی حرکت می کند.
با کم و زیاد شدن سرعت قطار، جمعیت در واگن به این طرف و آن طرف می روند و چون تعداد مسافران بسیار زیاد است، هند ناخودآگاه همدیگر را هل می دهد. برخی از مسافران صدای خود را بلند می کنند. یکی میگه مواظب خانمت باش! پشتم سوراخ شده بود. نفر بعدی می گوید: «اگر با این شرایط مشکل دارید، قطار را نگیرید! “تاکسی بگیر.” و این حرف ها باعث توهین لفظی می شود.
چشمم به بچه ای در میان جمعیت می افتد که به دلیل قد کوتاهش جایی را نمی بیند و گیج است. کمی جلوتر، در میان هیاهو، بازرگانان کالاهای دریافتی خود را تبلیغ می کنند و از آنجایی که مسافران جایی برای رفتن ندارند، بازرگانان اهمیتی نمی دهند.
این استان ها مسافران روزانه ای هستند که برای فرار از گرما و ترافیک شهری سوار مترو می شوند و به این وسیله نقلیه عمومی پناه می برند. متاسفانه با وجود توسعه خطوط مترو، افزایش ایستگاه ها و اضافه شدن واگن های بیشتر، هنوز تعداد مسافران بیش از ظرفیت است که باید در نظر گرفته شود.
در چنین شرایطی، نیاز اصلی مسافران از مدیران شهری و کارکنان مترو توجه به ساعات اوج تردد در ایستگاه ها و برنامه ریزی برای آن است چرا که در کوچکترین وقفه قطار مسافران در آن قرار می گیرند. یک وضعیت طاقت فرسا. غیر قابل کنترل

  ملکه انگلیس تاج را منعقد کرد

معاون شهردار تهران: مترو تهران هزار و 467 واگن کم دارد
یکی از مهمترین چالش های مدیریت شهری کمبود واگن مترو در تهران است و بر همین اساس برای جبران این مشکل و رفع این چالش، قراردادهای خرید واگن و تامین واگن داخلی در حال اجراست. مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز یکشنبه با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از فعالیت های قرارگاه حمل و نقل همگانی و پاک تهران را ارائه کرد و گفت: خطوط 3.5 دقیقه و ما 1467 واگن کمبود داریم تا در 2 دقیقه به این مسافت برسیم.”
وی با اشاره به تجربه جهانی گفت: سه رویکرد راهبردی توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل پاک و مدیریت تقاضا در مدیریت ترافیک موثر است.
شفیعی در خصوص اردوهای توسعه حمل و نقل عمومی و پاک گفت: این قرارگاه تشکیل شده و تاکنون چهار جلسه برگزار و 59 محور عملیاتی برای آن طراحی شده است.
معاون حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: مجموع واگن های مترو یک هزار و 521 دستگاه است که از این تعداد 260 دستگاه دو طبقه، 66 دستگاه لکوموتیو و یک هزار و 195 دستگاه تک طبقه است. شفیعی گفت: 244.5 کیلومتر خط مترو با 143 ایستگاه هم اکنون فعال است. معاون شهردار تهران در خصوص خطوط اتوبوس، میانگین طول عمر حمل و نقل عمومی را 10 سال و بخش خصوصی را 15 سال عنوان کرد و گفت: از 5177 ایستگاه اتوبوس، حدود 2274 ایستگاه اتوبوس فعال و 303 ایستگاه است. .
وی با اشاره به اینکه 59 پروژه در این قرارگاه تعریف شده است، گفت: 12 پروژه مربوط به سیستم ریلی است که با 276 میلیارد تن فولاد و 306 یورو برای چهار سال برنامه ریزی شده است.
شفیعی با بیان اینکه دو پروژه با وام 900 میلیارد تنی برای بهره برداری از راه های مناسب در نظر گرفته شده بود، گفت: افتتاح بقیه ایستگاه ها با وام 49 میلیارد تنی در حوزه مترو پیش بینی شده است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیگیری قرارداد 630 واگن مترو با 117 میلیون یورو از برنامه های این کمپ است. برای تضمین این قرارداد پول نفت به وزارت نفت نامه بفرستید.
وی همچنین قرارداد تامین 113 واگن از واگن ملی با وام 77 میلیون یورویی را از دیگر برنامه های این جایگاه عنوان کرد و گفت: وام این قرارداد با مدیریت پالایش نفت انجام می شود.

  عربستان سعودی از ورود 358 زائر به مدینه منوره خبر داد

کاهش زمان سفر ۲ قطار راهی برای رفاه حال مسافران مترو است
محمدعلی پورنیا کارشناس مدیریت شهری در خصوص تسهیل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه ترافیک مترو به خبرنگار جوان گفت: فاصله زمان حرکت تا قطار مترو برای تسهیل تردد باید به حداقل برسد. . این موضوع باید تعداد واگن های قطار را افزایش دهد و مسئولان باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: یک نکته مهم این است که مدیریت شهری هر چقدر هم برای تسهیل تردد مترو تلاش کند، به دلیل شلوغی در مترو کم است. د، تعداد خطوط راه آهن ثابت است و نمی تواند از یک حد تجاوز کند و از طرفی قطارها می توانند تا حدودی به هم نزدیک باشند. بنابراین تنها اضافه شدن واگن می تواند تا حدودی مسافران مترو را راحت کند. تا زمانی که یک یا سه خط وجود نداشته باشد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

راحتی با مترو مسافران بیشتری را جذب می کند
پورنیا با بیان اینکه تسهیل در تردد مترو باعث جذب مسافران بیشتر می شود، گفت: مدیریت شهری باید تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن فاصله مترو با قطار انجام دهد، اما این امر باید انجام شود. همچنین ذکر این نکته ضروری است که هرچه تردد با وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تسهیل شود، مسافران بیشتری برای استفاده از آن مراجعه خواهند کرد. «بنابراین باید چنین شرایطی فراهم شود و برای رفاه مسافران تدابیری اتخاذ شود.

خبر قبلیجمهوری اسلامی نوشت: این حساب را بشنوید
خبر بعدیپرسپولیس – مغانلو; در چه صورت امکان پذیر است؟

  ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه الزهرا(س) تا 19 دی ماه ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید