اقدامات جدید برای حمایت از کودکان اروپایی

به گزارش شفقنا، هدف از ارائه این بررسی، جلوگیری از تحریم های احتمالی در نتیجه شکایت از سوی چندین گروه مصرف کننده در منطقه است.

سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) در سال 2021 از تیک تاک شکایت می کند زیرا این پلتفرم نتوانست از کودکان در برابر تبلیغات پنهان و محتوای نامناسب محافظت کند.

شرکت چینی سپس با کمیسیون اروپا و شبکه ای از سازمان های ملی مصرف کننده در منطقه برای رفع نگرانی ها مذاکره کرد و اکنون با ایجاد تغییرات موافقت کرده است.

این تغییرات شامل افزودن ویژگی است که به کاربران امکان می دهد تبلیغاتی را گزارش کنند که می تواند کودکان را به خرید کالا یا خدمات تشویق کند یا والدین و دیگران را تشویق به خرید این اقلام برای کودکان کند.

محتوای مربوط به برندهایی که محصولات و خدمات مرتبط را تبلیغ می کنند نیز در این پلتفرم مجاز نیستند. علاوه بر این، این شرکت به صراحت تبلیغات را در ویدیوها علامت گذاری می کند.

دیدیه ریندرز، کمیسر عدالت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: «همه پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی باید مطابق با قانون کار کنند و اطمینان حاصل کنند که کاربران می‌توانند به راحتی محتوای تبلیغاتی (از جمله آن‌هایی که توسط افراد با نفوذ تبلیغ می‌شوند) را شناسایی کنند.

تیک تاک اعلام کرده است که به بهبود توانایی های خود در این زمینه ادامه خواهد داد. با این حال، به گفته BEUC، تغییرات پیشنهادی تیک تاک در همه زمینه ها کامل نیست. اورسولا پاسل، معاون مدیر کل BEUC گفت: «تأثیر چنین تعهداتی بر مصرف کنندگان هنوز نامشخص است. با وجود اینکه یک سال از مذاکرات با تیک تاک می گذرد، تحقیقات تکمیل شده و نگرانی های حل نشده زیادی وجود دارد.

  عمامه گذاری طلاب در حضور آیت الله نوری همدانی + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید