دبیر علمی دومین جشنواره بین المللی رسانه امام رضا: الحاق دو بخش به جشنواره رسانه ای امام رضا; از پدیدآورندگان آثار فاخر در زمینه ترویج مکتب حاج قاسم و فرهنگ رضوی قدردانی می شود.

خبر عجیب

شفقنا رسانه_علمی دبیر دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا(ع) گفت: برای اعتلای مکتب حاج قاسم و همچنین تقدیم خادم واقعی امام رضا، خالقان آثار فاخر مرتبط با امام رضا(ع) و مکتب. از شهید سلیمانی قدردانی خواهد شد.

دکتر نصرالهی محبت ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) و خدمت به مردم را از مهمترین ویژگی های شهید قاسم سلیمانی دانست و گفت: در صورت لزوم نکاتی معرفی می شود.

دبیر علمی دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا(ع) همچنین به ارائه بخش های مختلف این جشنواره پرداخت و گفت: با اضافه شدن دو بخش رسانه بین المللی و رساله و پایان نامه، دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در 8 رسانه های صوتی و تصویری، مطبوعات، خبرگزاری ها، رسانه های مجازی، عکاسی و گرافیک، رسانه های بین المللی و پایان نامه ها و پایان نامه ها در تیرماه 1401 مصادف با دهمین سالگرد ولایت برگزار می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی و دانشگاهی در جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)، گفت: فرهنگ و آداب و رسوم، فرصت مشارکت دارید.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، رسانه‌های متعهد در سال‌های آتی بتواند در برابر شکل‌گیری معاند و مخالف، موفق و بازدارنده باشد. رسانه های مذهبی.”

آثار فاخر مربوط به امام رضا (ع) و مدرسه حاج قاسم نیز قابل تقدیر و قدردانی است.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) با انتقاد از ضعف اخبار آموزشی در رسانه ها گفت: اخبار حوزه دینی و تربیتی در کشور ما کمیاب و مناسب است و برای رسانه های معاند بازدارنده نیست.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه افزود: تمرکز افراطی بر موضوعات رسمی، استفاده کم از ظرفیت‌ها و قیمت‌های مردمی، ساختارها و رویه‌های سنتی، ادبیات تولید رسانه‌ای، عدم ارتباط یا عدم ارتباط کافی بین بخش‌های تولیدی. ادبیات و رسانه های دینی، استفاده ناکافی از ظرفیت رسانه های جدید، بی توجهی یا عدم توجه به مسائل جوانان و ضعف فاحش در استفاده از برخی قالب های رسانه ای از دیگر مشکلات تولیدات رسانه های دینی است.

  پیروزی ایران مقابل لبنان در دقایق پایانی / بازگشت به اوج!

ویژگی های جشنواره

دبیر علمی دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا(ع) جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) را از نظر نوع مسابقه، پیام ها و شرکت کنندگان متفاوت معرفی کرد و افزود: رقابت پدیدآورندگان آثار در این جشنواره معمول رضا نیست. رسانه به دنبال سرآمدی در تولید، نشر و روایت سیره و فرهنگ رضوی و ایجاد پیام های سریع، جامع و صحیح صرفا انسانی، اخلاقی و اسلامی است.

وی با تشریح مضامین و پیام های متمایز جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) از سایر جشنواره ها، گفت: پیام های جشنواره امام رضا(ع) نیز برگرفته از سنت و فرهنگ رضوی است. آنها بر اساس احترام، اخلاق، ارتباط خوب، عشق، بردگی، مقاومت، مدیریت بحران، گفتگو، تعادل، تفکر، صبر، احتیاط، منطق، عدالت، ادب و نگرش باز هستند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش بحران در رسانه‌های حرفه‌ای در ادامه توضیح داد: نیاز امروز بشر، همانطور که غربی‌ها ادعا و تاکید می‌کنند، حقوق انسان و حیوان یا تبر به عنوان یک بحث و گفت‌وگوی بین‌فرهنگی است که سال‌ها پیش صورت گرفته است. فرهنگ اسلامی اعتلای یافته است. پیام هایی که روزنامه نگاران و دست اندرکاران رسانه باید در اشکال و قالب های جذاب تولید، منتشر و بازتولید کنند.

شرکت کنندگان در جشنواره امام رضا (ع) کارکنان گمنام رسانه امام رئوف هستند
دکتر نصرالهی همچنین شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی رسانه امام رضا(ع) را متفاوت خواند و گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره مردم عادی و در واقع اصحاب رسانه گمنام با کمترین امکانات از نقاط مختلف ایران و جهان به ویژه ملل اسلامی هستند. در کنار مردم و رسانه ها. اقشار توانمند و حرفه ای مانند صداوسیما، خبرگزاری ها و مطبوعات در تلاش هستند تا با ایجاد محتوایی در جهت اعتلای فرهنگ رضوی، عشق و ارادت خود را به نمایش بگذارند و با پیروی از دستور صریح رهبر معظم انقلاب با دانشجویان در مسیر حرکت کنند. جهاد».

  سازمان بهداشت جهانی: افزایش بروز کودکان مبتلا به هپاتیت حاد در سراسر جهان

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه افزود: شرکت کنندگان در جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) عاشقان، پاسداران و حافظان حرم رضوی، ولایت و سفیران مردم ایران و شیعیان و همه مومنان و آزادی خواهان هستند. در جهان.”

وی ادامه داد: جشنواره امام رضا(ع) با چنین اهداف، شرکت کنندگان، پیام ها و انواع مسابقات می تواند سحرخیزی و امید به آینده رسانه های دینی باشد و در تولید و انتشار حقایق مرتبط با سنت و فرهنگ مردم تلاش کند. رضوی. “

وی یکی از ویژگی های جشنواره را استفاده از داوران با اندوخته نظری و تجربیات ارزشمند حرفه ای ارائه و بیان کرد: داوران از مفاخر رسانه های مختلف و فعال در مراکز دانشگاهی کشور هستند و دارای مقالات و تالیفات علمی متنوعی هستند.

نصرالهی گفت: نیاز بشر امروزی به دین و معارف رضوی بیش از هر زمان دیگری است و مسئولان رسانه ای امام رضا(ع) باید با اتخاذ راهبرد واقع گرایی و بازدارندگی در برابر ساختار رسانه های ضد دینی کنونی، از تأثیرگذاری و شبهات و انحرافات آنها بکاهند. “جلوگیری کردن.

معیارهای انتخاب/ در حوزه اخبار دینی ضعیف هستیم
این پژوهشگر رسانه گفت: داوری اولین دوره جشنواره با سهل انگاری انجام شد و در برخی زمینه ها درجه یک و دو به دلیل عدم تطابق محصولات با ارزش های تعیین شده در جشنواره انتخاب نشد. مناسب هستند و جنبه کل نگر ندارند و بازدارنده ای برای اخبار رسانه های خصمانه ندارند.

دبیر علمی دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا (ع) با برشمردن معیارهای انتخاب محصولات برتر گفت: . مضامین کیفی و مدرن، تعمیق، توجه به منطق، عقلانیت، تحقیق، تدبر و تفکر همراه با توجه به احساسات ناب دینی و توجه به جامعیت، ساختار و آرایش و قالب مناسب برای مخاطبان و رسانه ها از مهمترین شاخص های داوری است. در دومین جشنواره

  عکس های منتخب / کتیبه های جامع «مهدی معتمد» برای کوه های ایران

نشست خبری دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) با حضور اکبر نصراله دبیر علمی، محسن هوشمن دبیر اجرایی، حمیدرضا مقدم فر عضو هیئت داوران و عبدالکریم خیامی عضو هیئت داوران بنیاد موقوفات آستان قدس رضوی تهران برگزار شد.

محسن هوشمند دبیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا (ع) گفت: اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا 15 فروردین 1301 فرصت دارند آثار خود را به نشانی mediafest.razavi.ir ارسال کنند.

در این نشست دکتر حمیدرضا مقدم فر داور دومین دوره جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) حرم امام رضا (ع) را مهم ترین کانون معنویت دانست و گفت: امروز معبد مقدس علی بن موسی الرضا (ع) و آستان قدس رضوی از بزرگترین. کانون ها و کانون های معنویت و گسترش معارف اسلامی و شیعی است که اهمیت این جشنواره را نشان می دهد.

مقدم فر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: این جشنواره عرصه جهاد است. در واقع رسانه ها با حضور در بخش ها و قالب های مختلف این جشنواره در تبیین معارف دینی، اسلامی و شیعی حضوری جهادی دارند.

عبدالکریم خیامی دیگر داور دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با بیان اینکه نباید اثری را صرفا برای توصیف خلق کنیم، گفت: موضوع جشنواره امام رضا(ع) و آثاری که به دبیرخانه ارسال می شود. این جشنواره اگرچه نور و منشأ آن حرم علی بن موسی الرضا(ع) است، اما منحصر به فضای فیزیکی و جغرافیای این بارگاه نورانی نیست، بلکه باید در بعد و گستره جهانی باشد.

خیامی دیگر نکات مهم در این جشنواره را مشکلات زیبایی شناختی آثار عنوان کرد و گفت: انتظار داوران این است که اثری که دریافت می کنند با تهیه کننده و ارسال کننده حقیقی و حقوقی تنظیم شود. انتظار داریم آثار دارای تکنیک های زیبایی شناسی و مهارت های فنی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید