بر اساس گزارش سامانه انتشار و دسترسی رایگان به اطلاعات عملکرد 9 ماهه بانک ها و موسسات مالی، بانک رفاه کارگران، بانک پیشرو در کشور در پاسخگویی به سوالات و درخواست های مردم است.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک کارگران، زمانبندی پاسخگویی به سوالات و درخواست های مردم طبق قانون نباید بیش از 10 روز باشد و بانک رفاه اجتماعی کارگران با میانگین 9 روز پاسخگوترین و برترین بانک کشور است.
بر اساس این گزارش، تنها دو بانک به درخواست ها با میانگین استاندارد 10 روز پاسخ دادند. بانک کارگران با میانگین 9 روز پاسخگوترین بانک کشور است و پس از این بانک بانک مسکن دومین بانک کشور طی 9 ماه است.
لازم به ذکر است، گزارش سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عملکرد 9 ماهه بانک ها و مؤسسات مالی، میانگین پاسخگویی در برخی بانک ها و مؤسسات مالی از 198 تا 283 روز است.
شایان ذکر است که اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» است که دستگاه های مختلف را ملزم به پاسخگویی به مردم و همچنین شفاف سازی اطلاعات می کند.
این سامانه آدرس (https://iranfoia.ir/web/guest/home) یکی از ابزارهای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است. به این ترتیب افراد می توانند در بستر این سامانه اطلاعاتی را درخواست کنند و سازمان های فعال نیز به درخواست های ثبت شده برای دسترسی به اطلاعات پاسخ می دهند.