آرمان ملی نوشت: برخورد با متخلف مهمتر از امتیازات سیاسی است

خبر عجیب

شفقنا- روزنامه آرمان ملی در مطلبی با عنوان «برخورد با متخلف مهمتر از امتیازات سیاسی است» می نویسد:

برخورد 59 دستگاه خودرو در جاده بهبهان با 4 کشته و 41 مجروح به دلیل نقص فنی و باز نشدن ایربگ در هیچ یک از خودروها در روزهای اخیر انتقادات زیادی را به همراه داشته است. آنها عادت داشتند با یافتن مقصر نشان دهند که پیگیر مطالبات مردم هستند. اکنون در پی حادثه بهبهان که بی کیفیتی خودروهای داخلی آن را تشدید می کند، نه تنها نمایندگان همیشه در صحنه حضور داشته اند تا از وزیری که قاعدتاً در کوتاه مدت انتظار چندانی ندارد و چالش های اجرایی خودرو را به دنبال داشته باشد. در صورت تایید عدم انطباق، سازمان ملی استاندارد نیز با سازندگان خودرو برخورد می کند. در واقع این گونه درگیری ها حکایتی پس از حادثه است و نوعی آبی است که سعی می شود از آن برای فروکش کردن آتش انتقاد استفاده شود. در غیر این صورت سازمان استاندارد که علاوه بر تعیین مشخصات فنی استاندارد، موظف است برای رعایت آنها به صورت دوره ای از آنها بازدید کند، چرا تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته و اکنون مدعی است که تقصیر انگشتان دست نیست. خارج از این سازمان از سوی دیگر مشکل کمبود قطعه که خودروسازان بارها اعلام کرده اند بزرگترین چالش خودروهای تک خودرویی است که در این زمینه نیز با آن مواجه هستیم و البته فشار دولت و البته … نمایندگان انقلاب به خودروسازان قول کاهش قیمت را بدهند. لحظه انتخابات با وجود مشکلات کمبود قطعات باید با افزایش تولید انجام شود. بنابراین به نظر می رسد مجلس و دولت به جای روش های حمایتی که تقریباً در همه این گونه حوادث تکرار می شود، سازوکاری فراهم کنند تا از محدودیت های رقابتی که نتیجه ای جز تشکیل انحصار مافیای بازار ندارد، گرچه صنعت خودرو رقابتی است، جلوگیری کند. به نظر می رسد نمایندگان مجلس سعی دارند از این فرصت برای حل مشکل آزادسازی واردات خودرو با شورا به نحو مقتضی استفاده کنند. علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: این موضوع برای خودروهای خانگی عجیب نیست و با ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مشکل خودروسازان حل نمی شود. ممکن است بابی باشد تا بالاخره بتوانند به حل مشکل فکر کنند. وی افزود: جریمه ها به تنهایی مشکل تولید خودرو را حل نمی کند. اگر می‌خواهیم مشکل را حل کنیم، باید به افزایش رقابت‌پذیری صنعت خودرو و تقویت بخش خصوصی در این زمینه ادامه دهیم. واردات هم تا جایی که کسری تولید داریم می تواند به ایجاد رقابت کمک کند. مجموع این عوامل می تواند باعث شود یک خودروساز احساس کند رقیبی دارد و از نظر کیفی و کمی با هم مقایسه شود. در این صورت خودروساز سعی در ارتقای کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش دارد. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد نیز می تواند در ثبت نام خودروهای نامرغوب را معرفی و از ثبت نام آن جلوگیری کند تا استانداردها مطابق نیاز رعایت شود. متأسفانه سازمان ملی استاندارد نیز به وظیفه خود عمل نکرده است. در برنامه ششم همچنین مشخص شده است که چه کنترل هایی باید انجام دهند تا خودروها به سطح مطلوب برسند و سازمان ملی استاندارد در این زمینه ضعیف عمل می کند. جدی در خصوص موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: موضوع اصلی در استیضاح وزیر صمت که کلیدی است خودرو است. داشبورد هنوز پیامی دریافت نکرده است اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح است، علاوه بر این بحث واردات خودرو نیز مطرح است. موضوعات استیضاح روشن و امضا شده است، اما نظر هیئت رئیسه مجلس این است که برای تعامل این درخواست زود است، بنابراین فکر نمی کنم قبل از درخواست مطرح شود. برخورد با خودروسازان در حالی که کارشناسان و نمایندگان پارلمان اروپا معتقدند سازمان استاندارد در زمینه مشکلات فنی خودروسازان نیز ضعیف عمل کرده است، این سازمان قصد دارد از تمام اشتباهات خود برای مقصر دانستن خودروسازان در این زمینه استفاده کند. معاون استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: از ابتدای دوره مدیریت جدید سازمان ملی استاندارد، اولتیماتوم جدی به خودروسازان داده شده است که خودروی تولید شده از مراحل اولیه تولید دارای مشخصات فنی خواهد بود. . دارند. وی ادامه داد: از 85 استاندارد خودرو، 9 استاندارد از جمله سرعت خودرو، ترمز خودرو و 2 استاندارد به دلیل توجیهات مختلف اقتصادی از جمله تحریم ها تعلیق شده است. ساعد گفت: بر اساس اعلام این سازمان، خودروهای تولیدی در کلاس خودروهای مدرن جهانی نیستند و خودرویی باکیفیت و باکیفیت هستند که مردم می توانند مصرف کنند. به کارگیری برخی استانداردها نیز مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا در آن سال ها دقت کافی برای اطمینان از اعمال آنها صورت نگرفته است. معاون ارزیابی کیفی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به خودروسازان اولتیماتوم یک ماهه داد تا به تعهدات کیفی خود عمل کنند. این بدان معناست که خودروسازان تا اول فوریه فرصت دارند به تعهدات خود عمل کنند. پس از انقضای این امکان، تمدید شماره گذاری با مجوز سازمان استاندارد منوط به انجام این تعهدات می باشد. همچنین پیمان کوتاهی مو؛ مدیرکل نظارت بر صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص آخرین وضعیت ایربگ در تصادفات خودرو در بهبهان گفت: ایربگ یکی از استانداردهای اصلی در تولید خودرو است که در سازمان ملی استاندارد بررسی می شود. . وی گفت: نصب ایربگ در خودروها از سال 91 اجباری شده و از سال 92 اعمال شده است. برای خودروها تاییدیه وجود ندارد. وی در گفت و گو با پلیس راهور از دریافت گزارشی مبنی بر تصادف اخیر خبر داد و گفت: در صورتی که معاینه فنی خودروسازان نشان دهد که خودروسازان از تعهدات خود تخلف کرده اند قطعا تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. البته باید توجه داشت که در تصادفات کوچک در سرعت های پایین کیسه های هوا باز نمی شوند و زاویه برخورد و شدت ضربه باید به گونه ای باشد که انفجار انفجاری کیسه های هوا را تحریک کند.

  تعیین قاضی ویژه در جزیره هرمز

خبر قبلیجمهوری اسلامی نوشت: خشکسالی خراسان جنوبی را فرا گرفته، فریاد بزنید

دیدگاهتان را بنویسید