بر اساس گزارش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، دادستان های نیویورک، تنسی و کارولینای شمالی مصاحبه هایی را با گروهی از توسعه دهندگان واقعیت مجازی کشورهای ثالث آغاز کردند که در مورد این روش نگران بودند. آنها اهداف تجاری بودند. این یکی از معدود مطالعاتی است که بر بازار کوچک اما رو به رشد واقعیت مجازی تسلط یافته است.
بلومبرگ به بحث بحث برانگیز متا (فیس بوک) و بخش واقعیت مجازی آن (که قبلاً Oculus نامیده می شد) استناد می کند. تنظیمکنندهها از توسعهدهندگان سؤال کردهاند که آیا فروشگاه اپلیکیشن oculus نسبت به برنامههای شخص ثالثی که ویژگیهای آنها با برنامههای توسعهیافته توسط oculus همپوشانی دارند، تبعیض قائل میشود یا خیر. از سوی دیگر، متا استراتژی فروش هدفون واقعیت مجازی “Meta Quest” (Oculus Quest) به قیمت 299 دلار به نظر می رسد که نشان می دهد این محصول با قیمت کمتری نسبت به سایر هدفون های واقعیت مجازی موجود در بازار به فروش می رسد.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در حال حاضر در حال کار بر روی یک پرونده ضد تراست دیگر علیه متا برای ادغام اینستاگرام و واتس است. هفته گذشته، یک قاضی دادگاه فدرال اجازه داد تا پرونده تشکیل شود.