ما “اجبار” تصویب یکسان سازی “حقوق” معلمان در دفتر / حضور در مدارس را نداریم.

به گزارش موج نیوز، یوسف نوری با تمجید از عملکرد معلمان به ویژه در دوران تاج، گفت: معلمان ما از امکانات خود برای ارتقای آموزش از طریق مجازی استفاده کردند. خانواده ها به همراه معلمان به آموزش کمک و ترویج کردند. اکنون افتتاحیه است و من خواهش می کنم از این استقبال استقبال شود و دانش آموزان طبق پروتکل های بهداشتی به مدرسه بیایند. در مدارس روستایی هم اکنون وضعیت آموزش مستقیم بهتر است.

وی در خصوص آخرین اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: سند تحول بنیادین در سال 1390 تصویب شد که در آن بر کیفیت آموزش و افزایش رقابت و انگیزه معلمان تحت عنوان ارتقای شایستگی ها و شایستگی ها تاکید شده است. حرفه معلمی و بحث رتبه بندی. افزایش یافته و متعاقباً بر سایر اسناد زنجیره ای مانند قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی ابلاغی مدیریت تاکید شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال های 1393 و 1398 اقداماتی برای احیای حقوق معلمان با عنوان رتبه معلمی انجام شد اما این امر سیستماتیک نبود.

نوری گفت: دولت دوازدهم لایحه رتبه بندی را اواخر سال 99 به مجلس ارائه کرده بود که اخیراً به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و به هیئت امنا ارسال شده است. این باید انجام شود.

وی افزود: تفاوت رتبه بندی و جذب در این است که رتبه بندی به منظور ارتقای کیفیت نظام آموزشی انجام می شود و تبادل اقتصادی وجود دارد. در واقع با ارتقای کیفیت آموزش، تولید ناخالص ملی و شاخص های توسعه سرمایه انسانی افزایش می یابد و محرومیت ها کاهش می یابد، زیرا پیشرفت و توسعه کشور از طریق آموزش و پرورش می گذرد و اساسی است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هر چه سرمایه گذاری در این بخش بیشتر شود، برگشت پذیری آن بیشتر است. در واقع می توان گفت که رتبه بندی کلید اصلی این امر است. دومین پیامد اقتصادی رتبه بندی این است که بر حقوق و مزایای معلم تأثیر می گذارد.

نوری با تاکید بر اینکه همسان سازی موضوع دیگری است و خوشبختانه بحث انصاف در پرداخت ها هفته گذشته در هیئت دولت مطرح شد و تاکید شد که باید در دستور کار قرار گیرد.

  دعوت به اردوی تیم ملی هاکی چهار بازیکن خراسان رضوی

بررسی تصمیم رتبه بندی در هیات امنا/ آمادگی تشکیل کمیته های حسابرسی را داریم

وی ادامه داد: در حال حاضر تصمیم گیری در مورد رتبه بندی در هیات امنا در حال بررسی است و در حال کار بر روی آیین نامه ای هستیم که بخشی از آن به صلاحیت ها و معیارهای رتبه بندی اختصاص دارد. رتبه بندی بلافاصله بعد از قانون

وزیر آموزش و پرورش درباره چالش های بازگشایی مدارس نیز گفت: طبق یک رسم دیرینه معمولا هر اتفاقی مانند برف یا آلودگی هوا را تعطیل می کنیم. ما به جای پیشگیری و ارتقای آگاهی و سواد سلامت دانش آموزان، مدارس را تعطیل می کنیم. زمان یادگیری ما به طور کلی خوب است، اما این اصلا خوب نیست که استراحت کنیم و اجازه ندهیم بچه ها با موقعیت های جدید آشنا شوند و برای رویارویی با آنها آماده شوند.

نوری افزود: نزدیک به دو سال است که مدارس تعطیل شده و این فرصت ها و فرصت های یادگیری در فضای مجازی به طور کامل در اختیار دانش آموزان ما قرار نگرفته و نمی توان از این طریق استعدادها را شکوفا کرد. فرآیند یادگیری در این فضا آنطور که باید باشد نیست و دانش آموزان به آنچه که می خواهند دست نمی یابند.

کلیه مدارس روستایی و برون شهری دایر است

وی گفت: حدود 94 درصد معلمان و دانش آموزان نوبت اول و حدود 75 درصد نوبت دوم را دریافت کردند. مدارس روستایی و حومه شهر باز است. در برخی از کلان شهرها و مراکز استان ها این اتفاق هنوز به طور کامل رخ نداده است.

ما مدرسه را “اجباری” نکردیم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا نیازی به بازگشایی ندارید؟ وی گفت: همکاران ما باید در مدرسه حضور داشته باشند و در مدرسه حضور داشته باشند و ما به آنچه شما گفتید عمل نکردیم زیرا ممکن است بعداً این اتفاق بیفتد و مردم بگویند، اما توصیه ما این است که مدرسه طبق پروتکل ها عمل کند. باید باز باشد. شرکای ما می توانند فضاهای جانبی را گروه بندی و استفاده کنند.

  ساختمان های حوزه راه و شهرسازی استان یزد باید به نام شهدا نامگذاری شود

نوری افزود که ستاد ملی ولیعهد اجازه استفاده از اماکن عمومی مانند استادیوم ها، اماکن فرهنگی و مذهبی مانند مساجد و حسینه ها را داده است. راه حل 5-5 سند اصلی تحول برنامه بوم است که بر اساس آن 10 تا 20 درصد کلاس ها باید خارج از کلاس برگزار شود و محیط آموزشی متنوع باشد. حتی بسته های آموزشی نیز باید متنوع باشد.

ما نمی توانیم جلوی توسعه مدارس غیردولتی را بگیریم

وی همچنین درباره تنوع مدارس و نقض عدالت آموزشی توسط برخی مدارس غیردولتی گفت: یکی از شعارهای دولت جدای از شفافیت، عدالت است. در هفته شوراهای آموزشی هستیم که یکی از اهداف آن تمرکززدایی، جلب مشارکت سایر نهادها و کمک به مردم برای گسترش عدالت است. پیشرفت تحصیلی برابر یا عدالت آموزشی تحت عدالت اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: درصد مدارس غیردولتی زیاد نیست. به آنها گفتم اگر فعالیت آنها منجر به ایجاد کلاس های جدید و افزایش فاصله کلاس نشود، به اهداف خود نمی رسند و می خواهیم به سمت غیرانتفاعی حرکت کنیم. یعنی اگر سودی باشد آن را به مدارس مناطق فقیرنشین مانند مناطق مرزی می برند. مثلاً در تهران مدارسی داریم که در سیستان و بلوچستان به همین شکل مدارس را اداره می کنند.

نوری تاکید کرد: غیردولتی بودن این مدارس باید به غیرانتفاعی تبدیل شود و بسیاری از آنها استقبال می کنند. ما طبق قانون نمی توانیم به طور کلی جلوی توسعه مدارس غیردولتی را بگیریم، اما در کشورهای دیگر مانند فنلاند و… در سال های اخیر با افزایش کیفیت مدارس دولتی، تعداد مدارس غیردولتی کاهش یافته است.

مژده وزیر برای ارتقای کیفیت و وضعیت فیزیکی مدارس در مناطق مرزی، روستایی و برون شهری

وی با بیان اینکه در درجه اول نیاز به اعزام معلم ثابت داریم، افزود: در سطح اول هدف ما ارتقای به موقع مدارس مرزی است. دوم، فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی و سوم، استفاده از زیرساخت‌های غیر فیزیکی به عنوان روش‌های کاملاً مطالعه‌شده مبتنی بر اکولوژی و ساختار. این دانش آموزان بسیار با استعداد هستند. قول می دهم دور اول را در مدت کوتاهی تمام کنم. دور دوم روستاها و دور سوم حومه شهر است.

  فدراسیون فوتبال بلیت فروشی مسابقات جام جهانی ایران را اعلام کرد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد مدارس غیردولتی در برخی نقاط تهران افزایش یافته است که شاید به دلیل مقتضیات اجتماعی و ایجاد بازارچه و تبلیغات برای این مدارس باشد. با این حال مدارس دولتی ما هم بد نیستند و دو فرزندم در مدارس دولتی تحصیل کردند و به اهداف خود رسیدند و موفق بودند. مهم است که شاهد بهبود سطح آموزش در مدارس دولتی باشیم.

ساعات تدریس معلمان بحث برانگیز است

نوری در پاسخ به این سوال که علیرغم تعطیلی روز پنجشنبه چهار ساعت به ساعت مدرسه معلمان ابتدایی اضافه شده است اما در فیش حقوقی آنها منعکس نشده است، گفت: بر اساس قوانین و مقررات ساعت مدرسه در دروس آکادمیک ” زمانی در دبستان 28 ساعت تعریف می شد و الان 25 ساعت است، مدتهاست بحث می شود که چرا در دبیرستان ساعت مدرسه کم است، به هر حال در قانون دیده می شود، اما نیاز دارد. به بحث گذاشته شود.

وی افزود: برخی از همکاران ما که بیش از 20 سال سابقه کار دارند همچنان در حال پر کردن ساعات تدریس هستند که به نظر من این اتفاق خوبی است و جای قدردانی از معلمانی است که مسئولیت اجتماعی خود را ایفا می کنند.

تصویب یکسان سازی حقوق معلمان در دفتر. وظیفه سازمان استخدامی نظارت باشد

وزیر آموزش و پرورش همچنین در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما با بیان اینکه معلمان باید زمان بیشتری را در دوره تاج بگذارند اما نادیده گرفته می شود گفت: معلمان کلاس را به خانه بردند و ساختند. فداکاری می کند.” ما قواعد یادگیری پیچیده را به آنها یاد نداده‌ایم، بلکه خودشان آن را یاد گرفته‌اند. تنوع کار تدریس خیلی زیاد شده و ما هم ممنون هستیم و می دانیم چقدر زحمت می کشند. روز چهارشنبه هیئت دولت موضوع برابری پرداخت ها را تصویب کرد که سازمان اداری اسخدمی موظف به نظارت بر آن شد. این کار اساسی برای تحقق شعار تابلو پرداخت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید