افشای قرارداد بین گوگل و فیسبوک برای در اختیار گرفتن بازار تبلیغات

شاکیان در اصلاحیه شکایت عنوان می کنند که قرارداد گوگل با فیسبوک «آبی جدا» نام دارد و ساندار پیچایی آن را امضا کرده است. از سوی دیگر، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ایمیلی به آن اشاره کرده بود.

گوگل ادعا می کند که این قسمت از اصلاح نادرست است و کل شکایت پر از نادرستی است. سخنگوی این شرکت گفت: ما قصد داریم هفته آینده برای رد این شکایت اقدام کنیم.

فیس بوک که اکنون بخشی از MetaPlatforms است، در بیانیه ای اعلام کرد که این معامله به گوگل محدود نمی شود و قراردادهای دیگری نیز امضا کرده است که رقابت را در بازار تبلیغات آنلاین افزایش می دهد. این شرکت ادعا می کند که این قرارداد هم به نفع تبلیغ کنندگان و هم برای ناشران تبلیغاتی است.

البته فیسبوک به عنوان متهم در شکایات 16 ایالت ذکر نشده است.

این معامله بخشی از تلاش‌های گوگل برای مقابله با فرآیندی به نام پیشنهاد هدر است که در آن ناشران تبلیغات می‌خواهند با قرار دادن تبلیغات بیشتر در وب‌سایت خود، درآمد بیشتری کسب کنند.

در این اصلاحیه آمده است: گوگل به سرعت متوجه شد که این نوآوری توانایی خود را برای پاسخگویی به تقاضای مقیاس بزرگ (19-22) در همه زمینه های تبلیغاتی کاهش می دهد. این شرکت سخت در تلاش است تا پیشنهاد دهنده عنوان و همچنین قرارداد با فیس بوک را حذف کند.

در متن این شکایت آمده است: در نهایت گوگل و فیسبوک در سطح مدیریت ارشد قرارداد امضا کردند. به دنبال این توافق، فیس بوک صفحه عنوان را کاهش داد و در ازای آن، گوگل مزایای مختلفی مانند سرعت و داده فیس بوک را ارائه کرد.

  حجت‌الاسلام وحیدی: عده‌ای به نام «دین و ایمان» قدرت را به دست گرفتند

به عنوان بخشی از این معامله، دو پلتفرم آنلاین همچنین بر سر تعداد ناشران تبلیغات فیس بوک به توافق رسیدند.

گوگل از تاکتیک های دیگری برای کنترل بازار تبلیغات آنلاین استفاده می کند. این شرکت از حداقل یکی از این سه برنامه برای دستکاری حراج تبلیغات استفاده می کند تا تبلیغ کنندگان و ناشران را به استفاده از ابزارهای گوگل وادار کند.

دیدگاهتان را بنویسید