رسانه چگونه مخاطب را در راستای اهداف خود قرار می دهد؟ / + ویدیو

خبر عجیب

شفقنا رسانه- مدام در معرض تبلیغات از طریق رسانه های مختلف هستیم. این موضوع امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. رسانه ها برای اینکه به هدف خود برسند، مراحل مختلفی را طی می کنند تا مخاطبان خود را متقاعد کنند. به همین دلیل حضور سواد رسانه ای در حوزه تبلیغات بسیار حائز اهمیت است. این ویدئو نشان می دهد که چگونه رسانه ها مخاطب را با اهداف خود هماهنگ می کنند.

به گزارش شفقنا رسانه، حجم زیاد تبلیغات در رسانه های مختلفی که با آن ها کار می کنیم، گاهی آنقدر زیاد است که برای انتخاب از بین بسیاری از کالاها و خدمات دچار سردرگمی می شویم. تبلیغات تلاشی آگاهانه و حساب شده است که هدف آن شکل دادن به ادراک و دستکاری ادراک و همسو کردن رفتار مخاطب با نیات مورد نظر رسانه است. تبلیغات با برانگیختن احساسات به هدف خود نزدیک می شود. همانطور که می دانید ما دائماً در معرض تبلیغات از طریق رسانه های مختلف هستیم. این موضوع امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. به همین دلیل حضور سواد رسانه ای در حوزه تبلیغات بسیار حائز اهمیت است. این مهم است که بدانیم رسانه ها برای رسیدن به تبلیغ خود چه اقداماتی را انجام می دهند. آنها ابتدا مخاطب را در معرض پیام قرار می دهند. مثلاً در تابلوهای شهری، تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات زمین فوتبال با تصویر یا شعار خاصی توجه مخاطب را به پیام جلب می کند. سپس مخاطب را به پیام علاقه مند می کنند. آنها سعی می کنند مخاطب را متوجه محتوای پیام کنند و نسبت به آن نگرش مثبت داشته باشند. زمانی که فرصت انجام عمل مورد نظر توسط رسانه فراهم شود، مخاطب این خاطره را استخراج و به یاد می آورد. پس از درک متن پیام و جمع آوری انگیزه های حمایتی، تصمیم به اقدام مورد نظر گرفت و در نهایت وارد عمل شد. موقعیت جدیدی را که مخاطب گرفته است تثبیت می کند و از کاری که آنها انجام داده است حمایت می کند. وقتی رسانه متوجه می شود که مخاطب در هر یک از این مراحل دارای ضعف است، محتوایی را به ورودی مرتبط با این مرحله اضافه می کند تا مخاطب یا مخاطب بتواند از این مرحله عبور کند. از این طریق رسانه موفق می شود مخاطبان خود را در راستای اهداف خود قرار دهد.

  تولید و توزیع محتوای بالا در فضای مجازی گام مهمی در بیان اهداف انقلاب اسلامی است

دیدگاهتان را بنویسید